logo
  • HOME
  • NAUCZANIE POCZĄTKOWE
    • NAUKA PISANIA LITER I CYFR 
    • NAUKA CZYTANIA I PISANIA
    • NAUKA MATEMATYKI PODSTAWY
  • NACOBEZU
    • JĘZYK POLSKI
      • KLASA IV
        • GRAMATYKA
          • LITERA, GŁOSKA, SYLABA
          • CO TO JEST PRZYMIOTNIK?
          • ZDANIA OZNAJMUJĄCE, PYTAJĄCE I ROZKAZUJĄCE
          • RZECZOWNIK
          • CZASOWNIK
          • PRZYSŁÓWEK
          • PRZYIMEK
          • SPÓJNIK I PRZECINEK
          • ZDANIE I RÓWNAWAŻNIK ZDANIA
          • ORZECZENIE I PODMIOT
          • BUDOWA I INTERPRETACJA UTWORU LITERACKIEGO – POJĘCIA
          • CHARAKTERYSTYKA FORM PISEMNYCH
        • INTERPUNKCJA
          • CO TO JEST CUDZYSŁÓW?
          • KIEDY STAWIAMY PRZECINEK W ZDANIU?
          • SPÓJNIKI I PRZECINKI
          • KROPKA – PYTAJNIK – WYKRZYKNIK
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA WYRAZÓW WIELKĄ LITERĄ
          • PISOWNIA „NIE” Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „CH” I „H”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „RZ” I „Ż”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ó” I „U”
        • SZKOŁA PISANIA
          • BUDOWA I INTERPRETACJA UTWORU LITERACKIEGO – POJĘCIA
          • JAK OPISAĆ PRZEDMIOT?
          • JAK NAPISAĆ PLAN WYDARZEŃ?
          • CHARAKTERYSTYKA FORM PISEMNYCH
          • CO TO JEST DIALOG?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE?
          • CO NAZYWAMY OPISEM POSTACI?
          • JAK NAPISAĆ ŻYCZENIA LUB POZDROWIENIA?
          • JAK NAPISAĆ LIST PRYWATNY?
          • JAK NAPISAĆ OGŁOSZENIE?
          • JAK NAPISAĆ ZAPROSZENIE?
          • JAK SPORZĄDZIĆ NOTATKĘ?
          • JAK ZAPISAĆ PODZIĘKOWANIE?
      • KLASA V
        • GRAMATYKA
          • RZECZOWNIK
          • LICZEBNIK
          • PODZIAŁ SPÓŁGŁOSEK
          • CZASOWNIK
          • PRZYMIOTNIK
          • PRZYSŁÓWEK
          • PRZYIMEK I SPÓJNIK
          • WYPOWIEDZENIA
          • PRZYDAWKA
          • DOPEŁNIENIE I OKOLICZNIK
        • INTERPUNKCJA
          • DWUKROPEK
          • WYKRZYKNIK
          • KROPKA
        • ORTOGRAFIA
          • JAK PISZEMY CZĄSTKI: BYM, BYŚ, BY, BYŚMY, BYŚCIE?
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ę” I „Ą” W ZAKOŃCZENIU
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ó” I „U”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „RZ” I „Ż”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „CH” I „H”
          • PISOWNIA „NIE” Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW MAŁĄ I WIELKĄ LITERĄ
        • SZKOŁA PISANIA
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE Z DIALOGIEM?
          • JAK NAPISAĆ E-MAIL (INACZEJ LIST ELEKTRONICZNY)?
          • JAK NAPISAĆ SPRAWOZDANIE Z WYDARZENIA?
          • JAK NAPISAĆ SPRAWOZDANIE Z FILMU LUB ZE SPEKTAKLU?
          • JAK OPISAĆ KRAJOBRAZ?
      • KLASA VI
        • BLIŻEJ JĘZYKA
          • CO JUŻ WIEMY O ODMIENNYCH CZĘŚCIACH MOWY?
          • CZYM SIĘ RÓŻNIĄ CZASOWNIKI DOKONANE OD NIEDOKONANYCH?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ CZASOWNIKI W STRONIE CZYNNEJ I BIERNEJ?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ ZAIMKI?
          • CO JUŻ WIEMY O NIEODMIENYCH CZĘŚCIACH MOWY?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ  WYKRZYKNIK I PARTYKUŁA?
          • CO JUŻ WIEMY O CZĘŚCIACH ZDANIA?
          • CO JUŻ WIEMY WYPOWIEDZENIACH?
          • JAK ŁĄCZĄ SIĘ WYRAZY W ZDANIU?
          • JAK ROZPOZNAĆ ZDANIA ZŁOŻONE WSPÓŁRZĘDNIE I PODRZĘDNIE?
          • JAK ROZPOZNAĆ TYPY ZDAŃ ZŁOŻONYCH WSPÓŁRZĘDNIE?
          • CO JUŻ WIEMY O GŁOSKACH I SYLABACH?
          • JAK ROZRÓŻNIĆ GŁOSKI DŹWIĘCZNE I BEZDŹWIĘCZNE ORAZ USTNE I NOSOWE?
          • JAK AKCENTOWAĆ WYRAZY? JAK INTONOWAĆ ZDANIA?
        • INTERPUNKCJA
          • UŻYCIE DWUKROPKA
          • ZNAKI INTERPUNKCYJNE W DIALOGACH
          • PRZECINEK W ZDANIU POJEDYNCZYM
          • UŻYCIE NAWIASU
          • JAK POPRAWNIE UŻYWAĆ ŚREDNIKA?
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA TRUDNYCH FORM RZECZOWNIKÓW I PRZYMIOTNIKÓW
          • PISOWNIA TRUDNYCH FORM CZASOWNIKÓW
          • PISOWNIA NIE Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW WIELKĄ I MAŁĄ LITERĄ
          • PISOWNIA Ż, Ę ORAZ OM, ON, EM, EN
          • PISOWNIA WYRAZÓW OBCYCH
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z Ó, U, RZ, Ż, CH, H
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK NAPISAĆ CHARAKTERYSTYKĘ?
          • JAK OPISAĆ PRZEŻYCIA WEWNĘTRZNE?
          • JAK NAPISAĆ WYPOWIEDŹ O CHARAKTERZE ARGUMENTACYJNYM?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE TWÓRCZE NA PODSTAWIE BAŚNI LUB LEGENDY?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE TWÓRCZE NA PODSTAWIE MITU LUB PRZYPOWIEŚCI?
          • JAK NAPISAĆ LIST OFICJALNY?
      • KLASA VII
        • ORTOGRAFIA
          • KIEDY PISAĆ Ą ORAZ Ę
          • KIEDY PISAĆ I A KIEDY J
          • PISOWNIA NIE Z IMIESŁOWAMI
          • PRZEDROSTKI I PRZYROSTKI
          • PISOWNIA PRZYMIOTNIKÓW ZŁOŻONYCH
        • INTERPUNKCJA
          • PRZECINEK W ZDANIU ZŁOŻONYM
          • ZASADY CYTOWANIA CUDZYCH TEKSTÓW
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK BUDOWAĆ AKAPITY I SKOMPONOWAĆ TEKST?
          • JAK UZASADNIAĆ SWOJE ZDANIE?
          • OPIS SYTUACJI PRZEŻYĆ WEWNĘTRZNYCH I DZIEŁA SZTUKI
          • CHARAKTERYSTYKA
          • WYPOWIEDŹ ARGUMENTACYJNA
          • ROZPRAWKA
          • JAK PROWADZIĆ DYSKUSJĘ?
          • WYWIAD
          • PREZENTACJA
        • KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE
          • FONETYKA
          • AKCENT WYRAZOWY
          • CZASOWNIK
          • STRONA CZYNNA I BIERNA CZASOWNIKA
          • IMIESŁOWY
          • ZDANIA ZŁOŻONE
          • RODZAJE ZDAŃ ZŁOŻONYCH WSPÓŁRZĘDNIE I PODRZĘDNIE
          • WYPOWIEDZENIE WIELOKROTNIE ZŁOŻONE
          • MOWA NIEZALEŻNA I ZALEŻNA
          • TWORZENIE I BUDOWA WYRAZÓW
          • O WYRAZACH POCHODNYCH
          • RODZINA WYRAZÓW
          • SKRÓTOWCE I SKRÓTY
          • WYRAZY ZŁOŻONE
      • KLASA VIII
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA NIE Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK PRZEPROWADZIĆ WYWIAD?
          • JAK NAPISAĆ ARTYKUŁ
          • JAK NAPISAĆ LIST OTWARTY?
          • JAK NAPISAĆ PODANIE?
          • JAK NAPISAĆ ŻYCIORYS, CV?
          • JAK NAPISAĆ LIST MOTYWACYJNY?
        • KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE
          • SPOSOBY WZBOGACANIA SŁOWNICTWA
          • CZYM JEST STYL JĘZYKA? JAKIE STYLE WYRÓŻNIAMY?
          • NORMA JĘZYKOWA I BŁĄD JĘZYKA
          • NAZWY OSOBOWE I MIEJSCOWE
          • WYPOWIEDZENIA WIELOKROTNIE ZŁOŻONE
          • PERSFAZJA – SZTUKA JĘZYKOWEGO WYWIERANIA WPŁYWU
      • LEKTURY IV-VI
        • „AKADEMIA PANA KLEKSA”
        • „ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA”
        • „CHARLIE I FABRYKA CZEKOLADY”
        • „CHŁOPCY Z PLACU BRONI”
        • „CZARNY MŁYN”
        • „DYNASTIA MIZIOLKÓW”
        • „FELIX, NET I NIKA ORAZ GANG NIEWIDZIALNYCH LUDZI”
        • „HOBBIT”
        • „KATARYNKA”
        • „KSIĘGA DŻUNGLI”
        • „MITOLOGIA”
        • „OPOWIEŚCI Z NARNI: LEW, CZAROWNICA I STARA SZAFA”
        • „SPOSÓB NA ALCYBIADESA”
        • „W PUSTYNI I W PUSZCZY”
      • LEKTURY VII-VIII
        • „DZIADY CZ.II”
        • „MAŁY KSIĄŻĘ”
        • „OPOWIEŚĆ WIGILIJNA”
    • HISTORIA
      • KLASA IV
        • DZIAŁ I. ZAPOZNAJ SIĘ Z HISTORIĄ
        • DZIAŁ II. MOJA HISTORIA, MOJA OJCZYZNA
        • DZIAŁ III. W POLSCE PIASTÓW I JAGIELLONÓW
        • DZIAŁ IV. W CZASACH ZWYCIĘSTW I LATACH NIEWOLI
        • DZIAŁ V. TRUDNE DZIEJE OSTATNICH STU LAT
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. PRADZIEJE I NAJDAWNIEJSZE CYWILIZACJE
        • DZIAŁ II. STAROŻYTNA GRECJA
        • DZIAŁ III. STAROŻYTNY RZYM
        • DZIAŁ IV. POCZĄTKI ŚREDNIOWIECZA
        • DZIAŁ V. SPOŁECZEŃSTWO, WŁADZA, I KULTURA
        • DZIAŁ VI. POLSKA PIERWSZYCH PIASTÓW
        • DZIAŁ VII. POLSKA DZIELNICOWA I ZJEDNOCZONA
      • KLASA VI
        • DZIAŁ I. EUROPA I ŚWIAT W XVI WIEKU
        • DZIAŁ II. POLSKA W XVI WIEKU
        • DZIAŁ III. EUROPA I POLSKA W XVII WIEKU
        • DZIAŁ IV. KULTURA OŚWECENIA
        • DZIAŁ V. RZECZPOSPOLITA W OKRESIE KRYZYSU – CZASY SASKIE CZ I
        • DZIAŁ VI. RZECZPOSPOLITA W OKRESIE KRYZYSU – CZASY SASKIE CZ II
        • DZIAŁ VII. NAPOLEON BONAPARTE TWORZY NOWY ŁAD W EUROPIE
      • KLASA VII
        • DZIAŁ I. PRZEŁOM XIX WIEKU I XX WIEKU. I WOJNA ŚWIATOWA
        • DZIAŁ II. EUROPA I ŚWIAT PO I WOJNIE ŚWIATOWEJ CZ I
        • DZIAŁ III. EUROPA I ŚWIAT PO I WOJNIE ŚWIATOWEJ CZ II
        • DZIAŁ IV. WALKA O GRANICE PAŃSTWA POLSKIEGO CZ I
        • DZIAŁ V. WALKA O GRANICE PAŃSTWA POLSKIEGO CZ II
        • DZIAŁ VI. I POŁOWA XIX WIEKU
        • DZIAŁ VII. II POŁOWA XIX WIEKU
        • DZIAŁ VIII. II POŁOWA XIX WIEKU CZĘŚĆ II
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. II WOJNA ŚWIATOWA
        • DZIAŁ II. POLACY PODCZAS II WOJNY ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ III. ŚWIAT PO II WOJNIE ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ IV. POLSKA PO II WOJNIE ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ V. UPADEK KOMUNIZMU
        • DZIAŁ VI. POLSKA I ŚWIAT W NOWEJ EPOCE
    • JĘZYK ANGIELSKI
      • KLASA IV
        • PRESENT SIMPLE
        • PRESENT CONTINUOUS
        • ZAIMKI WSKAZUJĄCE THIS, THAT, THESE, THOSE
        • SOME/ANY, A/AN, TWO/THREE…
        • THE CLOCK – ZEGAR
        • FUSSY FREDDY
      • KLASA V
        • ZAIMKI WSKAZUJĄCE THIS, THAT, THESE, THOSE
        • PRESENT CONTINUOUS
        • LICZEBNIKI PORZĄDKOWE (ORDINAL NUMBERS)
        • STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW
        • RZECZOWNIKI POLICZALNE, RZECZOWNIKI NIEPOLICZALNE
      • KLASA VI
        • PAST SIMPLE – CZAS PROSTY PRZESZŁY
        • PAST CONTINUOUS – CZAS PRZESZŁY CIĄGŁY
        • PRESENT PERFECT – CZAS PROSTY PRZESZŁY DOKONANY
        • GOING TO
        • FUTURE PREDICTIONS WITH „WILL” – PRZEWIDYWANIE
        • FIRST CONDITIONAL – PIERWSZY TRYB WARUNKOWY
      • KLASA VII
        • PRESENT PERFECT SIMPLE
        • PAST PERFECT SIMPLE
        • KONSTRUKCJA USED TO/WOULD
        • KONSTRUKCJA BE USED TO/ GET USED TO
        • MOWA ZALEŻNA – REPORTED SPEECH
      • KLASA VIII
        • ZAIMKI WZGLĘDNE
        • PRZYSŁÓWKI
        • STRONA BIERNA
        • PRZYMIOTNIKI
        • CZASOWNIKI STATYCZNE
      • IRREGULAR VERBS
    • JĘZYK NIEMIECKI
      • KLASA VII
        • ALFABET NIEMIECKI – DAS DEUTSCHE ALPHABET
        • LICZBY – ZACHLEN
        • DNI TYGODNIA
        • ZWIERZĘTA
        • MEINE FAMILIE
        • PAŃSTWA
        • KOLORY
        • POWITANIA/POŻEGNANIA/ZWROTY GRZECZNOŚCIOWE
        • PYTANIA
        • ZAIMKI OSOBOWE/ODMIANA CZASOWNIKÓW
      • KLASA VIII
        • NAZWY PRODUKTÓW I SKLEPÓW
        • OPAKOWANIA/JEDNOSTKI MIAR I WAG
        • PRZEDMIOTY SZKOLNE
        • LICZEBNIKI PORZĄDKOWE
        • PORY DNIA/OKOLICZNIKI/PODAWANIE CZASU
        • OBOWIĄZKI DOMOWE
        • POMIESZCZENIA/WYPOSAŻENIE DOMU/OKREŚLENIE POŁOŻENIA PRZEDMIOTÓW
        • CZAS PRZESZŁY PERFEKT
        • CZAS PRZESZŁY PRӒTERITUM
    • MATEMATYKA
      • KLASA IV
        • LICZBY I DZIAŁANIA
        • SYSTEMY ZAPISYWANIA LICZB
        • DZIAŁANIA PISEMNE
        • FIGURY GEOMETRYCZNE
        • UŁAMKI ZWYKŁE
        • UŁAMKI DZIESIĘTNE
        • POLA FIGUR
        • PROSTOPADŁOŚCIANY I SZEŚCIANY
      • KLASA V
        • LICZBY I DZIAŁANIA
        • WŁASNOŚCI LICZB NATURALNYCH
        • UŁAMKI ZWYKŁE
        • FIGURY NA PŁASZCZYŹNIE
        • UŁAMKI DZIESIĘTNE
        • POLA FIGUR
        • LICZBY CAŁKOWITE
        • GRANIASTOSŁUPY
      • KLASA VI
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
    • BIOLOGIA
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. BIOLOGIA – NAUKA O ŻYCIU
        • DZIAŁ II. BUDOWA I CZYNNOŚCI ŻYCIOWE ORGANIZMÓW
        • DZIAŁ III. BAKTERIE, WIRUSY, PROTISTY I GRZYBY
        • DZIAŁ IV. TKANKI I ORGANY ROŚLINNE
        • DZIAŁ V. RÓŻNORODNOŚĆ ROŚLIN
      • KLASA VI
        • DZIAŁ I. W KRÓLESTWIE ZWIERZĄT
        • DZIAŁ II. OD PARZYDEŁKOWCÓW DO PIERŚCIENIC
        • DZIAŁ III. STAWONOGI I MIĘCZAKI
        • DZIAŁ IV. KRĘGOWCE ZMIENNOCIEPLNE
        • DZIAŁ V. KRĘGOWCE STAŁOCIEPLNE
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. GENETYKA
        • DZIAŁ II. EWOLUCJA ŻYCIA
        • DZIAŁ III. EKOLOGIA
        • DZIAŁ IV. CZŁOWIEK I ŚRODOWISKO
    • GEOGRAFIA
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. MAPA POLSKI
        • DZIAŁ II. KRAJOBRAZY POLSKI CZĘŚĆ I
        • DZIAŁ II. KRAJOBRAZY POLSKI CZĘŚĆ II
        • DZIAŁ III. LĄDY I OCEANY NA ZIEMI
        • DZIAŁ IV. KRAJOBRAZY ŚWIATA
      • KLASA VI
        • DZIAŁ II. RUCHY ZIEMI
        • DZIAŁ III. ŚRODOWISKO PRZYRODNICZE I LUDNOŚĆ EUROPY
        • DZIAŁ IV. GOSPODARKA EUROPY
        • DZIAŁ V. SĄSIEDZI POLSKI
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. AZJA
        • DZIAŁ II. AFRYKA
        • DZIAŁ III. AMERYKA PŁN. I AMERYKA PŁD.
        • DZIAŁ IV. AUSTRALIA I OCEANIA
        • DZIAŁ V. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE
      • MAPY
        • MAPA EUROPY
        • PAŃSTWA EUROPY
        • MAPA EUROPY – RZEKI
    • CHEMIA
      • KLASA VII
        • DZIAŁ I. SUBSTANCJE I ICH PRZEMIANY
        • DZIAŁ II. SKŁADNIKI POWIETRZA I RODZAJE PRZEMIAN, JAKIM ULEGAJĄ
        • DZIAŁ III. ATOMY I CZĄSTECZKI
        • DZIAŁ IV. ŁĄCZENIE SIĘ ATOMÓW. RÓWNANIA REAKCJI CHEMICZNYCH
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. KWASY
        • DZIAŁ II. SOLE
        • DZIAŁ III. ZWIĄZKI WĘGLA Z WODOREM
        • DZIAŁ IV. POCHODNE WĘGLOWODORÓW
        • DZIAŁ V. SUBSTANCJE O ZNACZENIU BIOLOGICZNYM
    • PRZYRODA
      • KLASA IV
        • DZIAŁ I. POZNAJEMY WARSZTAT PRZYRODNIKA
        • DZIAŁ II. POZNAJEMY POGODĘ I INNE ZJAWISKA PRZYRODNICZE
        • DZIAŁ III. POZNAJEMY ŚWIAT ORGANIZMÓW
        • DZIAŁ IV. ODKRYWAMY TAJEMNICE CIAŁA CZŁOWIEKA
        • DZIAŁ V. ODKRYWAMY TAJEMNICE ZDROWIA
    • RELIGIA
      • TROCHĘ O BIBLII
      • PATRIARCHOWIE, PRZYWÓDCY I SĘDZIOWIE IZRAELA
    • MUZYKA
      • KLASA IV
        • HYMN POLSKI
        • DZIECIŃSTWO FRYDERYKA CHOPINA
        • INSTRUMENTY PERKUSYJNE
      • KLASA V
        • INSTRUMENTY STRUNOWE
        • MŁODOŚĆ FRYDERYKA CHOPINA
    • TECHNIKA
      • WIEDZA O DREWNIE KLASA V
      • ROWEROWY ELEMENTARZ
Menu
  • HOME
  • NAUCZANIE POCZĄTKOWE
    • NAUKA PISANIA LITER I CYFR 
    • NAUKA CZYTANIA I PISANIA
    • NAUKA MATEMATYKI PODSTAWY
  • NACOBEZU
    • JĘZYK POLSKI
      • KLASA IV
        • GRAMATYKA
          • LITERA, GŁOSKA, SYLABA
          • CO TO JEST PRZYMIOTNIK?
          • ZDANIA OZNAJMUJĄCE, PYTAJĄCE I ROZKAZUJĄCE
          • RZECZOWNIK
          • CZASOWNIK
          • PRZYSŁÓWEK
          • PRZYIMEK
          • SPÓJNIK I PRZECINEK
          • ZDANIE I RÓWNAWAŻNIK ZDANIA
          • ORZECZENIE I PODMIOT
          • BUDOWA I INTERPRETACJA UTWORU LITERACKIEGO – POJĘCIA
          • CHARAKTERYSTYKA FORM PISEMNYCH
        • INTERPUNKCJA
          • CO TO JEST CUDZYSŁÓW?
          • KIEDY STAWIAMY PRZECINEK W ZDANIU?
          • SPÓJNIKI I PRZECINKI
          • KROPKA – PYTAJNIK – WYKRZYKNIK
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA WYRAZÓW WIELKĄ LITERĄ
          • PISOWNIA „NIE” Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „CH” I „H”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „RZ” I „Ż”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ó” I „U”
        • SZKOŁA PISANIA
          • BUDOWA I INTERPRETACJA UTWORU LITERACKIEGO – POJĘCIA
          • JAK OPISAĆ PRZEDMIOT?
          • JAK NAPISAĆ PLAN WYDARZEŃ?
          • CHARAKTERYSTYKA FORM PISEMNYCH
          • CO TO JEST DIALOG?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE?
          • CO NAZYWAMY OPISEM POSTACI?
          • JAK NAPISAĆ ŻYCZENIA LUB POZDROWIENIA?
          • JAK NAPISAĆ LIST PRYWATNY?
          • JAK NAPISAĆ OGŁOSZENIE?
          • JAK NAPISAĆ ZAPROSZENIE?
          • JAK SPORZĄDZIĆ NOTATKĘ?
          • JAK ZAPISAĆ PODZIĘKOWANIE?
      • KLASA V
        • GRAMATYKA
          • RZECZOWNIK
          • LICZEBNIK
          • PODZIAŁ SPÓŁGŁOSEK
          • CZASOWNIK
          • PRZYMIOTNIK
          • PRZYSŁÓWEK
          • PRZYIMEK I SPÓJNIK
          • WYPOWIEDZENIA
          • PRZYDAWKA
          • DOPEŁNIENIE I OKOLICZNIK
        • INTERPUNKCJA
          • DWUKROPEK
          • WYKRZYKNIK
          • KROPKA
        • ORTOGRAFIA
          • JAK PISZEMY CZĄSTKI: BYM, BYŚ, BY, BYŚMY, BYŚCIE?
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ę” I „Ą” W ZAKOŃCZENIU
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ó” I „U”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „RZ” I „Ż”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „CH” I „H”
          • PISOWNIA „NIE” Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW MAŁĄ I WIELKĄ LITERĄ
        • SZKOŁA PISANIA
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE Z DIALOGIEM?
          • JAK NAPISAĆ E-MAIL (INACZEJ LIST ELEKTRONICZNY)?
          • JAK NAPISAĆ SPRAWOZDANIE Z WYDARZENIA?
          • JAK NAPISAĆ SPRAWOZDANIE Z FILMU LUB ZE SPEKTAKLU?
          • JAK OPISAĆ KRAJOBRAZ?
      • KLASA VI
        • BLIŻEJ JĘZYKA
          • CO JUŻ WIEMY O ODMIENNYCH CZĘŚCIACH MOWY?
          • CZYM SIĘ RÓŻNIĄ CZASOWNIKI DOKONANE OD NIEDOKONANYCH?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ CZASOWNIKI W STRONIE CZYNNEJ I BIERNEJ?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ ZAIMKI?
          • CO JUŻ WIEMY O NIEODMIENYCH CZĘŚCIACH MOWY?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ  WYKRZYKNIK I PARTYKUŁA?
          • CO JUŻ WIEMY O CZĘŚCIACH ZDANIA?
          • CO JUŻ WIEMY WYPOWIEDZENIACH?
          • JAK ŁĄCZĄ SIĘ WYRAZY W ZDANIU?
          • JAK ROZPOZNAĆ ZDANIA ZŁOŻONE WSPÓŁRZĘDNIE I PODRZĘDNIE?
          • JAK ROZPOZNAĆ TYPY ZDAŃ ZŁOŻONYCH WSPÓŁRZĘDNIE?
          • CO JUŻ WIEMY O GŁOSKACH I SYLABACH?
          • JAK ROZRÓŻNIĆ GŁOSKI DŹWIĘCZNE I BEZDŹWIĘCZNE ORAZ USTNE I NOSOWE?
          • JAK AKCENTOWAĆ WYRAZY? JAK INTONOWAĆ ZDANIA?
        • INTERPUNKCJA
          • UŻYCIE DWUKROPKA
          • ZNAKI INTERPUNKCYJNE W DIALOGACH
          • PRZECINEK W ZDANIU POJEDYNCZYM
          • UŻYCIE NAWIASU
          • JAK POPRAWNIE UŻYWAĆ ŚREDNIKA?
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA TRUDNYCH FORM RZECZOWNIKÓW I PRZYMIOTNIKÓW
          • PISOWNIA TRUDNYCH FORM CZASOWNIKÓW
          • PISOWNIA NIE Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW WIELKĄ I MAŁĄ LITERĄ
          • PISOWNIA Ż, Ę ORAZ OM, ON, EM, EN
          • PISOWNIA WYRAZÓW OBCYCH
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z Ó, U, RZ, Ż, CH, H
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK NAPISAĆ CHARAKTERYSTYKĘ?
          • JAK OPISAĆ PRZEŻYCIA WEWNĘTRZNE?
          • JAK NAPISAĆ WYPOWIEDŹ O CHARAKTERZE ARGUMENTACYJNYM?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE TWÓRCZE NA PODSTAWIE BAŚNI LUB LEGENDY?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE TWÓRCZE NA PODSTAWIE MITU LUB PRZYPOWIEŚCI?
          • JAK NAPISAĆ LIST OFICJALNY?
      • KLASA VII
        • ORTOGRAFIA
          • KIEDY PISAĆ Ą ORAZ Ę
          • KIEDY PISAĆ I A KIEDY J
          • PISOWNIA NIE Z IMIESŁOWAMI
          • PRZEDROSTKI I PRZYROSTKI
          • PISOWNIA PRZYMIOTNIKÓW ZŁOŻONYCH
        • INTERPUNKCJA
          • PRZECINEK W ZDANIU ZŁOŻONYM
          • ZASADY CYTOWANIA CUDZYCH TEKSTÓW
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK BUDOWAĆ AKAPITY I SKOMPONOWAĆ TEKST?
          • JAK UZASADNIAĆ SWOJE ZDANIE?
          • OPIS SYTUACJI PRZEŻYĆ WEWNĘTRZNYCH I DZIEŁA SZTUKI
          • CHARAKTERYSTYKA
          • WYPOWIEDŹ ARGUMENTACYJNA
          • ROZPRAWKA
          • JAK PROWADZIĆ DYSKUSJĘ?
          • WYWIAD
          • PREZENTACJA
        • KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE
          • FONETYKA
          • AKCENT WYRAZOWY
          • CZASOWNIK
          • STRONA CZYNNA I BIERNA CZASOWNIKA
          • IMIESŁOWY
          • ZDANIA ZŁOŻONE
          • RODZAJE ZDAŃ ZŁOŻONYCH WSPÓŁRZĘDNIE I PODRZĘDNIE
          • WYPOWIEDZENIE WIELOKROTNIE ZŁOŻONE
          • MOWA NIEZALEŻNA I ZALEŻNA
          • TWORZENIE I BUDOWA WYRAZÓW
          • O WYRAZACH POCHODNYCH
          • RODZINA WYRAZÓW
          • SKRÓTOWCE I SKRÓTY
          • WYRAZY ZŁOŻONE
      • KLASA VIII
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA NIE Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK PRZEPROWADZIĆ WYWIAD?
          • JAK NAPISAĆ ARTYKUŁ
          • JAK NAPISAĆ LIST OTWARTY?
          • JAK NAPISAĆ PODANIE?
          • JAK NAPISAĆ ŻYCIORYS, CV?
          • JAK NAPISAĆ LIST MOTYWACYJNY?
        • KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE
          • SPOSOBY WZBOGACANIA SŁOWNICTWA
          • CZYM JEST STYL JĘZYKA? JAKIE STYLE WYRÓŻNIAMY?
          • NORMA JĘZYKOWA I BŁĄD JĘZYKA
          • NAZWY OSOBOWE I MIEJSCOWE
          • WYPOWIEDZENIA WIELOKROTNIE ZŁOŻONE
          • PERSFAZJA – SZTUKA JĘZYKOWEGO WYWIERANIA WPŁYWU
      • LEKTURY IV-VI
        • „AKADEMIA PANA KLEKSA”
        • „ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA”
        • „CHARLIE I FABRYKA CZEKOLADY”
        • „CHŁOPCY Z PLACU BRONI”
        • „CZARNY MŁYN”
        • „DYNASTIA MIZIOLKÓW”
        • „FELIX, NET I NIKA ORAZ GANG NIEWIDZIALNYCH LUDZI”
        • „HOBBIT”
        • „KATARYNKA”
        • „KSIĘGA DŻUNGLI”
        • „MITOLOGIA”
        • „OPOWIEŚCI Z NARNI: LEW, CZAROWNICA I STARA SZAFA”
        • „SPOSÓB NA ALCYBIADESA”
        • „W PUSTYNI I W PUSZCZY”
      • LEKTURY VII-VIII
        • „DZIADY CZ.II”
        • „MAŁY KSIĄŻĘ”
        • „OPOWIEŚĆ WIGILIJNA”
    • HISTORIA
      • KLASA IV
        • DZIAŁ I. ZAPOZNAJ SIĘ Z HISTORIĄ
        • DZIAŁ II. MOJA HISTORIA, MOJA OJCZYZNA
        • DZIAŁ III. W POLSCE PIASTÓW I JAGIELLONÓW
        • DZIAŁ IV. W CZASACH ZWYCIĘSTW I LATACH NIEWOLI
        • DZIAŁ V. TRUDNE DZIEJE OSTATNICH STU LAT
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. PRADZIEJE I NAJDAWNIEJSZE CYWILIZACJE
        • DZIAŁ II. STAROŻYTNA GRECJA
        • DZIAŁ III. STAROŻYTNY RZYM
        • DZIAŁ IV. POCZĄTKI ŚREDNIOWIECZA
        • DZIAŁ V. SPOŁECZEŃSTWO, WŁADZA, I KULTURA
        • DZIAŁ VI. POLSKA PIERWSZYCH PIASTÓW
        • DZIAŁ VII. POLSKA DZIELNICOWA I ZJEDNOCZONA
      • KLASA VI
        • DZIAŁ I. EUROPA I ŚWIAT W XVI WIEKU
        • DZIAŁ II. POLSKA W XVI WIEKU
        • DZIAŁ III. EUROPA I POLSKA W XVII WIEKU
        • DZIAŁ IV. KULTURA OŚWECENIA
        • DZIAŁ V. RZECZPOSPOLITA W OKRESIE KRYZYSU – CZASY SASKIE CZ I
        • DZIAŁ VI. RZECZPOSPOLITA W OKRESIE KRYZYSU – CZASY SASKIE CZ II
        • DZIAŁ VII. NAPOLEON BONAPARTE TWORZY NOWY ŁAD W EUROPIE
      • KLASA VII
        • DZIAŁ I. PRZEŁOM XIX WIEKU I XX WIEKU. I WOJNA ŚWIATOWA
        • DZIAŁ II. EUROPA I ŚWIAT PO I WOJNIE ŚWIATOWEJ CZ I
        • DZIAŁ III. EUROPA I ŚWIAT PO I WOJNIE ŚWIATOWEJ CZ II
        • DZIAŁ IV. WALKA O GRANICE PAŃSTWA POLSKIEGO CZ I
        • DZIAŁ V. WALKA O GRANICE PAŃSTWA POLSKIEGO CZ II
        • DZIAŁ VI. I POŁOWA XIX WIEKU
        • DZIAŁ VII. II POŁOWA XIX WIEKU
        • DZIAŁ VIII. II POŁOWA XIX WIEKU CZĘŚĆ II
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. II WOJNA ŚWIATOWA
        • DZIAŁ II. POLACY PODCZAS II WOJNY ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ III. ŚWIAT PO II WOJNIE ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ IV. POLSKA PO II WOJNIE ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ V. UPADEK KOMUNIZMU
        • DZIAŁ VI. POLSKA I ŚWIAT W NOWEJ EPOCE
    • JĘZYK ANGIELSKI
      • KLASA IV
        • PRESENT SIMPLE
        • PRESENT CONTINUOUS
        • ZAIMKI WSKAZUJĄCE THIS, THAT, THESE, THOSE
        • SOME/ANY, A/AN, TWO/THREE…
        • THE CLOCK – ZEGAR
        • FUSSY FREDDY
      • KLASA V
        • ZAIMKI WSKAZUJĄCE THIS, THAT, THESE, THOSE
        • PRESENT CONTINUOUS
        • LICZEBNIKI PORZĄDKOWE (ORDINAL NUMBERS)
        • STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW
        • RZECZOWNIKI POLICZALNE, RZECZOWNIKI NIEPOLICZALNE
      • KLASA VI
        • PAST SIMPLE – CZAS PROSTY PRZESZŁY
        • PAST CONTINUOUS – CZAS PRZESZŁY CIĄGŁY
        • PRESENT PERFECT – CZAS PROSTY PRZESZŁY DOKONANY
        • GOING TO
        • FUTURE PREDICTIONS WITH „WILL” – PRZEWIDYWANIE
        • FIRST CONDITIONAL – PIERWSZY TRYB WARUNKOWY
      • KLASA VII
        • PRESENT PERFECT SIMPLE
        • PAST PERFECT SIMPLE
        • KONSTRUKCJA USED TO/WOULD
        • KONSTRUKCJA BE USED TO/ GET USED TO
        • MOWA ZALEŻNA – REPORTED SPEECH
      • KLASA VIII
        • ZAIMKI WZGLĘDNE
        • PRZYSŁÓWKI
        • STRONA BIERNA
        • PRZYMIOTNIKI
        • CZASOWNIKI STATYCZNE
      • IRREGULAR VERBS
    • JĘZYK NIEMIECKI
      • KLASA VII
        • ALFABET NIEMIECKI – DAS DEUTSCHE ALPHABET
        • LICZBY – ZACHLEN
        • DNI TYGODNIA
        • ZWIERZĘTA
        • MEINE FAMILIE
        • PAŃSTWA
        • KOLORY
        • POWITANIA/POŻEGNANIA/ZWROTY GRZECZNOŚCIOWE
        • PYTANIA
        • ZAIMKI OSOBOWE/ODMIANA CZASOWNIKÓW
      • KLASA VIII
        • NAZWY PRODUKTÓW I SKLEPÓW
        • OPAKOWANIA/JEDNOSTKI MIAR I WAG
        • PRZEDMIOTY SZKOLNE
        • LICZEBNIKI PORZĄDKOWE
        • PORY DNIA/OKOLICZNIKI/PODAWANIE CZASU
        • OBOWIĄZKI DOMOWE
        • POMIESZCZENIA/WYPOSAŻENIE DOMU/OKREŚLENIE POŁOŻENIA PRZEDMIOTÓW
        • CZAS PRZESZŁY PERFEKT
        • CZAS PRZESZŁY PRӒTERITUM
    • MATEMATYKA
      • KLASA IV
        • LICZBY I DZIAŁANIA
        • SYSTEMY ZAPISYWANIA LICZB
        • DZIAŁANIA PISEMNE
        • FIGURY GEOMETRYCZNE
        • UŁAMKI ZWYKŁE
        • UŁAMKI DZIESIĘTNE
        • POLA FIGUR
        • PROSTOPADŁOŚCIANY I SZEŚCIANY
      • KLASA V
        • LICZBY I DZIAŁANIA
        • WŁASNOŚCI LICZB NATURALNYCH
        • UŁAMKI ZWYKŁE
        • FIGURY NA PŁASZCZYŹNIE
        • UŁAMKI DZIESIĘTNE
        • POLA FIGUR
        • LICZBY CAŁKOWITE
        • GRANIASTOSŁUPY
      • KLASA VI
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
    • BIOLOGIA
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. BIOLOGIA – NAUKA O ŻYCIU
        • DZIAŁ II. BUDOWA I CZYNNOŚCI ŻYCIOWE ORGANIZMÓW
        • DZIAŁ III. BAKTERIE, WIRUSY, PROTISTY I GRZYBY
        • DZIAŁ IV. TKANKI I ORGANY ROŚLINNE
        • DZIAŁ V. RÓŻNORODNOŚĆ ROŚLIN
      • KLASA VI
        • DZIAŁ I. W KRÓLESTWIE ZWIERZĄT
        • DZIAŁ II. OD PARZYDEŁKOWCÓW DO PIERŚCIENIC
        • DZIAŁ III. STAWONOGI I MIĘCZAKI
        • DZIAŁ IV. KRĘGOWCE ZMIENNOCIEPLNE
        • DZIAŁ V. KRĘGOWCE STAŁOCIEPLNE
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. GENETYKA
        • DZIAŁ II. EWOLUCJA ŻYCIA
        • DZIAŁ III. EKOLOGIA
        • DZIAŁ IV. CZŁOWIEK I ŚRODOWISKO
    • GEOGRAFIA
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. MAPA POLSKI
        • DZIAŁ II. KRAJOBRAZY POLSKI CZĘŚĆ I
        • DZIAŁ II. KRAJOBRAZY POLSKI CZĘŚĆ II
        • DZIAŁ III. LĄDY I OCEANY NA ZIEMI
        • DZIAŁ IV. KRAJOBRAZY ŚWIATA
      • KLASA VI
        • DZIAŁ II. RUCHY ZIEMI
        • DZIAŁ III. ŚRODOWISKO PRZYRODNICZE I LUDNOŚĆ EUROPY
        • DZIAŁ IV. GOSPODARKA EUROPY
        • DZIAŁ V. SĄSIEDZI POLSKI
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. AZJA
        • DZIAŁ II. AFRYKA
        • DZIAŁ III. AMERYKA PŁN. I AMERYKA PŁD.
        • DZIAŁ IV. AUSTRALIA I OCEANIA
        • DZIAŁ V. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE
      • MAPY
        • MAPA EUROPY
        • PAŃSTWA EUROPY
        • MAPA EUROPY – RZEKI
    • CHEMIA
      • KLASA VII
        • DZIAŁ I. SUBSTANCJE I ICH PRZEMIANY
        • DZIAŁ II. SKŁADNIKI POWIETRZA I RODZAJE PRZEMIAN, JAKIM ULEGAJĄ
        • DZIAŁ III. ATOMY I CZĄSTECZKI
        • DZIAŁ IV. ŁĄCZENIE SIĘ ATOMÓW. RÓWNANIA REAKCJI CHEMICZNYCH
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. KWASY
        • DZIAŁ II. SOLE
        • DZIAŁ III. ZWIĄZKI WĘGLA Z WODOREM
        • DZIAŁ IV. POCHODNE WĘGLOWODORÓW
        • DZIAŁ V. SUBSTANCJE O ZNACZENIU BIOLOGICZNYM
    • PRZYRODA
      • KLASA IV
        • DZIAŁ I. POZNAJEMY WARSZTAT PRZYRODNIKA
        • DZIAŁ II. POZNAJEMY POGODĘ I INNE ZJAWISKA PRZYRODNICZE
        • DZIAŁ III. POZNAJEMY ŚWIAT ORGANIZMÓW
        • DZIAŁ IV. ODKRYWAMY TAJEMNICE CIAŁA CZŁOWIEKA
        • DZIAŁ V. ODKRYWAMY TAJEMNICE ZDROWIA
    • RELIGIA
      • TROCHĘ O BIBLII
      • PATRIARCHOWIE, PRZYWÓDCY I SĘDZIOWIE IZRAELA
    • MUZYKA
      • KLASA IV
        • HYMN POLSKI
        • DZIECIŃSTWO FRYDERYKA CHOPINA
        • INSTRUMENTY PERKUSYJNE
      • KLASA V
        • INSTRUMENTY STRUNOWE
        • MŁODOŚĆ FRYDERYKA CHOPINA
    • TECHNIKA
      • WIEDZA O DREWNIE KLASA V
      • ROWEROWY ELEMENTARZ
MENU
Search

KLASA VI ORTOGRAFIA PISOWNIA Ż, Ę ORAZ OM, ON, EM, EN

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

  • HOME
  • NAUCZANIE POCZĄTKOWE
    • NAUKA PISANIA LITER I CYFR 
    • NAUKA CZYTANIA I PISANIA
    • NAUKA MATEMATYKI PODSTAWY
  • NACOBEZU
    • JĘZYK POLSKI
      • KLASA IV
        • GRAMATYKA
          • LITERA, GŁOSKA, SYLABA
          • CO TO JEST PRZYMIOTNIK?
          • ZDANIA OZNAJMUJĄCE, PYTAJĄCE I ROZKAZUJĄCE
          • RZECZOWNIK
          • CZASOWNIK
          • PRZYSŁÓWEK
          • PRZYIMEK
          • SPÓJNIK I PRZECINEK
          • ZDANIE I RÓWNAWAŻNIK ZDANIA
          • ORZECZENIE I PODMIOT
          • BUDOWA I INTERPRETACJA UTWORU LITERACKIEGO – POJĘCIA
          • CHARAKTERYSTYKA FORM PISEMNYCH
        • INTERPUNKCJA
          • CO TO JEST CUDZYSŁÓW?
          • KIEDY STAWIAMY PRZECINEK W ZDANIU?
          • SPÓJNIKI I PRZECINKI
          • KROPKA – PYTAJNIK – WYKRZYKNIK
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA WYRAZÓW WIELKĄ LITERĄ
          • PISOWNIA „NIE” Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „CH” I „H”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „RZ” I „Ż”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ó” I „U”
        • SZKOŁA PISANIA
          • BUDOWA I INTERPRETACJA UTWORU LITERACKIEGO – POJĘCIA
          • JAK OPISAĆ PRZEDMIOT?
          • JAK NAPISAĆ PLAN WYDARZEŃ?
          • CHARAKTERYSTYKA FORM PISEMNYCH
          • CO TO JEST DIALOG?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE?
          • CO NAZYWAMY OPISEM POSTACI?
          • JAK NAPISAĆ ŻYCZENIA LUB POZDROWIENIA?
          • JAK NAPISAĆ LIST PRYWATNY?
          • JAK NAPISAĆ OGŁOSZENIE?
          • JAK NAPISAĆ ZAPROSZENIE?
          • JAK SPORZĄDZIĆ NOTATKĘ?
          • JAK ZAPISAĆ PODZIĘKOWANIE?
      • KLASA V
        • GRAMATYKA
          • RZECZOWNIK
          • LICZEBNIK
          • PODZIAŁ SPÓŁGŁOSEK
          • CZASOWNIK
          • PRZYMIOTNIK
          • PRZYSŁÓWEK
          • PRZYIMEK I SPÓJNIK
          • WYPOWIEDZENIA
          • PRZYDAWKA
          • DOPEŁNIENIE I OKOLICZNIK
        • INTERPUNKCJA
          • DWUKROPEK
          • WYKRZYKNIK
          • KROPKA
        • ORTOGRAFIA
          • JAK PISZEMY CZĄSTKI: BYM, BYŚ, BY, BYŚMY, BYŚCIE?
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ę” I „Ą” W ZAKOŃCZENIU
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „Ó” I „U”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „RZ” I „Ż”
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z „CH” I „H”
          • PISOWNIA „NIE” Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW MAŁĄ I WIELKĄ LITERĄ
        • SZKOŁA PISANIA
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE Z DIALOGIEM?
          • JAK NAPISAĆ E-MAIL (INACZEJ LIST ELEKTRONICZNY)?
          • JAK NAPISAĆ SPRAWOZDANIE Z WYDARZENIA?
          • JAK NAPISAĆ SPRAWOZDANIE Z FILMU LUB ZE SPEKTAKLU?
          • JAK OPISAĆ KRAJOBRAZ?
      • KLASA VI
        • BLIŻEJ JĘZYKA
          • CO JUŻ WIEMY O ODMIENNYCH CZĘŚCIACH MOWY?
          • CZYM SIĘ RÓŻNIĄ CZASOWNIKI DOKONANE OD NIEDOKONANYCH?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ CZASOWNIKI W STRONIE CZYNNEJ I BIERNEJ?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ ZAIMKI?
          • CO JUŻ WIEMY O NIEODMIENYCH CZĘŚCIACH MOWY?
          • JAKĄ FUNKCJĘ PEŁNIĄ  WYKRZYKNIK I PARTYKUŁA?
          • CO JUŻ WIEMY O CZĘŚCIACH ZDANIA?
          • CO JUŻ WIEMY WYPOWIEDZENIACH?
          • JAK ŁĄCZĄ SIĘ WYRAZY W ZDANIU?
          • JAK ROZPOZNAĆ ZDANIA ZŁOŻONE WSPÓŁRZĘDNIE I PODRZĘDNIE?
          • JAK ROZPOZNAĆ TYPY ZDAŃ ZŁOŻONYCH WSPÓŁRZĘDNIE?
          • CO JUŻ WIEMY O GŁOSKACH I SYLABACH?
          • JAK ROZRÓŻNIĆ GŁOSKI DŹWIĘCZNE I BEZDŹWIĘCZNE ORAZ USTNE I NOSOWE?
          • JAK AKCENTOWAĆ WYRAZY? JAK INTONOWAĆ ZDANIA?
        • INTERPUNKCJA
          • UŻYCIE DWUKROPKA
          • ZNAKI INTERPUNKCYJNE W DIALOGACH
          • PRZECINEK W ZDANIU POJEDYNCZYM
          • UŻYCIE NAWIASU
          • JAK POPRAWNIE UŻYWAĆ ŚREDNIKA?
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA TRUDNYCH FORM RZECZOWNIKÓW I PRZYMIOTNIKÓW
          • PISOWNIA TRUDNYCH FORM CZASOWNIKÓW
          • PISOWNIA NIE Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
          • PISOWNIA WYRAZÓW WIELKĄ I MAŁĄ LITERĄ
          • PISOWNIA Ż, Ę ORAZ OM, ON, EM, EN
          • PISOWNIA WYRAZÓW OBCYCH
          • PISOWNIA WYRAZÓW Z Ó, U, RZ, Ż, CH, H
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK NAPISAĆ CHARAKTERYSTYKĘ?
          • JAK OPISAĆ PRZEŻYCIA WEWNĘTRZNE?
          • JAK NAPISAĆ WYPOWIEDŹ O CHARAKTERZE ARGUMENTACYJNYM?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE TWÓRCZE NA PODSTAWIE BAŚNI LUB LEGENDY?
          • JAK NAPISAĆ OPOWIADANIE TWÓRCZE NA PODSTAWIE MITU LUB PRZYPOWIEŚCI?
          • JAK NAPISAĆ LIST OFICJALNY?
      • KLASA VII
        • ORTOGRAFIA
          • KIEDY PISAĆ Ą ORAZ Ę
          • KIEDY PISAĆ I A KIEDY J
          • PISOWNIA NIE Z IMIESŁOWAMI
          • PRZEDROSTKI I PRZYROSTKI
          • PISOWNIA PRZYMIOTNIKÓW ZŁOŻONYCH
        • INTERPUNKCJA
          • PRZECINEK W ZDANIU ZŁOŻONYM
          • ZASADY CYTOWANIA CUDZYCH TEKSTÓW
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK BUDOWAĆ AKAPITY I SKOMPONOWAĆ TEKST?
          • JAK UZASADNIAĆ SWOJE ZDANIE?
          • OPIS SYTUACJI PRZEŻYĆ WEWNĘTRZNYCH I DZIEŁA SZTUKI
          • CHARAKTERYSTYKA
          • WYPOWIEDŹ ARGUMENTACYJNA
          • ROZPRAWKA
          • JAK PROWADZIĆ DYSKUSJĘ?
          • WYWIAD
          • PREZENTACJA
        • KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE
          • FONETYKA
          • AKCENT WYRAZOWY
          • CZASOWNIK
          • STRONA CZYNNA I BIERNA CZASOWNIKA
          • IMIESŁOWY
          • ZDANIA ZŁOŻONE
          • RODZAJE ZDAŃ ZŁOŻONYCH WSPÓŁRZĘDNIE I PODRZĘDNIE
          • WYPOWIEDZENIE WIELOKROTNIE ZŁOŻONE
          • MOWA NIEZALEŻNA I ZALEŻNA
          • TWORZENIE I BUDOWA WYRAZÓW
          • O WYRAZACH POCHODNYCH
          • RODZINA WYRAZÓW
          • SKRÓTOWCE I SKRÓTY
          • WYRAZY ZŁOŻONE
      • KLASA VIII
        • ORTOGRAFIA
          • PISOWNIA NIE Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
        • SZKOŁA MÓWIENIA I PISANIA
          • JAK PRZEPROWADZIĆ WYWIAD?
          • JAK NAPISAĆ ARTYKUŁ
          • JAK NAPISAĆ LIST OTWARTY?
          • JAK NAPISAĆ PODANIE?
          • JAK NAPISAĆ ŻYCIORYS, CV?
          • JAK NAPISAĆ LIST MOTYWACYJNY?
        • KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE
          • SPOSOBY WZBOGACANIA SŁOWNICTWA
          • CZYM JEST STYL JĘZYKA? JAKIE STYLE WYRÓŻNIAMY?
          • NORMA JĘZYKOWA I BŁĄD JĘZYKA
          • NAZWY OSOBOWE I MIEJSCOWE
          • WYPOWIEDZENIA WIELOKROTNIE ZŁOŻONE
          • PERSFAZJA – SZTUKA JĘZYKOWEGO WYWIERANIA WPŁYWU
      • LEKTURY IV-VI
        • „AKADEMIA PANA KLEKSA”
        • „ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA”
        • „CHARLIE I FABRYKA CZEKOLADY”
        • „CHŁOPCY Z PLACU BRONI”
        • „CZARNY MŁYN”
        • „DYNASTIA MIZIOLKÓW”
        • „FELIX, NET I NIKA ORAZ GANG NIEWIDZIALNYCH LUDZI”
        • „HOBBIT”
        • „KATARYNKA”
        • „KSIĘGA DŻUNGLI”
        • „MITOLOGIA”
        • „OPOWIEŚCI Z NARNI: LEW, CZAROWNICA I STARA SZAFA”
        • „SPOSÓB NA ALCYBIADESA”
        • „W PUSTYNI I W PUSZCZY”
      • LEKTURY VII-VIII
        • „DZIADY CZ.II”
        • „MAŁY KSIĄŻĘ”
        • „OPOWIEŚĆ WIGILIJNA”
    • HISTORIA
      • KLASA IV
        • DZIAŁ I. ZAPOZNAJ SIĘ Z HISTORIĄ
        • DZIAŁ II. MOJA HISTORIA, MOJA OJCZYZNA
        • DZIAŁ III. W POLSCE PIASTÓW I JAGIELLONÓW
        • DZIAŁ IV. W CZASACH ZWYCIĘSTW I LATACH NIEWOLI
        • DZIAŁ V. TRUDNE DZIEJE OSTATNICH STU LAT
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. PRADZIEJE I NAJDAWNIEJSZE CYWILIZACJE
        • DZIAŁ II. STAROŻYTNA GRECJA
        • DZIAŁ III. STAROŻYTNY RZYM
        • DZIAŁ IV. POCZĄTKI ŚREDNIOWIECZA
        • DZIAŁ V. SPOŁECZEŃSTWO, WŁADZA, I KULTURA
        • DZIAŁ VI. POLSKA PIERWSZYCH PIASTÓW
        • DZIAŁ VII. POLSKA DZIELNICOWA I ZJEDNOCZONA
      • KLASA VI
        • DZIAŁ I. EUROPA I ŚWIAT W XVI WIEKU
        • DZIAŁ II. POLSKA W XVI WIEKU
        • DZIAŁ III. EUROPA I POLSKA W XVII WIEKU
        • DZIAŁ IV. KULTURA OŚWECENIA
        • DZIAŁ V. RZECZPOSPOLITA W OKRESIE KRYZYSU – CZASY SASKIE CZ I
        • DZIAŁ VI. RZECZPOSPOLITA W OKRESIE KRYZYSU – CZASY SASKIE CZ II
        • DZIAŁ VII. NAPOLEON BONAPARTE TWORZY NOWY ŁAD W EUROPIE
      • KLASA VII
        • DZIAŁ I. PRZEŁOM XIX WIEKU I XX WIEKU. I WOJNA ŚWIATOWA
        • DZIAŁ II. EUROPA I ŚWIAT PO I WOJNIE ŚWIATOWEJ CZ I
        • DZIAŁ III. EUROPA I ŚWIAT PO I WOJNIE ŚWIATOWEJ CZ II
        • DZIAŁ IV. WALKA O GRANICE PAŃSTWA POLSKIEGO CZ I
        • DZIAŁ V. WALKA O GRANICE PAŃSTWA POLSKIEGO CZ II
        • DZIAŁ VI. I POŁOWA XIX WIEKU
        • DZIAŁ VII. II POŁOWA XIX WIEKU
        • DZIAŁ VIII. II POŁOWA XIX WIEKU CZĘŚĆ II
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. II WOJNA ŚWIATOWA
        • DZIAŁ II. POLACY PODCZAS II WOJNY ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ III. ŚWIAT PO II WOJNIE ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ IV. POLSKA PO II WOJNIE ŚWIATOWEJ
        • DZIAŁ V. UPADEK KOMUNIZMU
        • DZIAŁ VI. POLSKA I ŚWIAT W NOWEJ EPOCE
    • JĘZYK ANGIELSKI
      • KLASA IV
        • PRESENT SIMPLE
        • PRESENT CONTINUOUS
        • ZAIMKI WSKAZUJĄCE THIS, THAT, THESE, THOSE
        • SOME/ANY, A/AN, TWO/THREE…
        • THE CLOCK – ZEGAR
        • FUSSY FREDDY
      • KLASA V
        • ZAIMKI WSKAZUJĄCE THIS, THAT, THESE, THOSE
        • PRESENT CONTINUOUS
        • LICZEBNIKI PORZĄDKOWE (ORDINAL NUMBERS)
        • STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW
        • RZECZOWNIKI POLICZALNE, RZECZOWNIKI NIEPOLICZALNE
      • KLASA VI
        • PAST SIMPLE – CZAS PROSTY PRZESZŁY
        • PAST CONTINUOUS – CZAS PRZESZŁY CIĄGŁY
        • PRESENT PERFECT – CZAS PROSTY PRZESZŁY DOKONANY
        • GOING TO
        • FUTURE PREDICTIONS WITH „WILL” – PRZEWIDYWANIE
        • FIRST CONDITIONAL – PIERWSZY TRYB WARUNKOWY
      • KLASA VII
        • PRESENT PERFECT SIMPLE
        • PAST PERFECT SIMPLE
        • KONSTRUKCJA USED TO/WOULD
        • KONSTRUKCJA BE USED TO/ GET USED TO
        • MOWA ZALEŻNA – REPORTED SPEECH
      • KLASA VIII
        • ZAIMKI WZGLĘDNE
        • PRZYSŁÓWKI
        • STRONA BIERNA
        • PRZYMIOTNIKI
        • CZASOWNIKI STATYCZNE
      • IRREGULAR VERBS
    • JĘZYK NIEMIECKI
      • KLASA VII
        • ALFABET NIEMIECKI – DAS DEUTSCHE ALPHABET
        • LICZBY – ZACHLEN
        • DNI TYGODNIA
        • ZWIERZĘTA
        • MEINE FAMILIE
        • PAŃSTWA
        • KOLORY
        • POWITANIA/POŻEGNANIA/ZWROTY GRZECZNOŚCIOWE
        • PYTANIA
        • ZAIMKI OSOBOWE/ODMIANA CZASOWNIKÓW
      • KLASA VIII
        • NAZWY PRODUKTÓW I SKLEPÓW
        • OPAKOWANIA/JEDNOSTKI MIAR I WAG
        • PRZEDMIOTY SZKOLNE
        • LICZEBNIKI PORZĄDKOWE
        • PORY DNIA/OKOLICZNIKI/PODAWANIE CZASU
        • OBOWIĄZKI DOMOWE
        • POMIESZCZENIA/WYPOSAŻENIE DOMU/OKREŚLENIE POŁOŻENIA PRZEDMIOTÓW
        • CZAS PRZESZŁY PERFEKT
        • CZAS PRZESZŁY PRӒTERITUM
    • MATEMATYKA
      • KLASA IV
        • LICZBY I DZIAŁANIA
        • SYSTEMY ZAPISYWANIA LICZB
        • DZIAŁANIA PISEMNE
        • FIGURY GEOMETRYCZNE
        • UŁAMKI ZWYKŁE
        • UŁAMKI DZIESIĘTNE
        • POLA FIGUR
        • PROSTOPADŁOŚCIANY I SZEŚCIANY
      • KLASA V
        • LICZBY I DZIAŁANIA
        • WŁASNOŚCI LICZB NATURALNYCH
        • UŁAMKI ZWYKŁE
        • FIGURY NA PŁASZCZYŹNIE
        • UŁAMKI DZIESIĘTNE
        • POLA FIGUR
        • LICZBY CAŁKOWITE
        • GRANIASTOSŁUPY
      • KLASA VI
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
    • BIOLOGIA
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. BIOLOGIA – NAUKA O ŻYCIU
        • DZIAŁ II. BUDOWA I CZYNNOŚCI ŻYCIOWE ORGANIZMÓW
        • DZIAŁ III. BAKTERIE, WIRUSY, PROTISTY I GRZYBY
        • DZIAŁ IV. TKANKI I ORGANY ROŚLINNE
        • DZIAŁ V. RÓŻNORODNOŚĆ ROŚLIN
      • KLASA VI
        • DZIAŁ I. W KRÓLESTWIE ZWIERZĄT
        • DZIAŁ II. OD PARZYDEŁKOWCÓW DO PIERŚCIENIC
        • DZIAŁ III. STAWONOGI I MIĘCZAKI
        • DZIAŁ IV. KRĘGOWCE ZMIENNOCIEPLNE
        • DZIAŁ V. KRĘGOWCE STAŁOCIEPLNE
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. GENETYKA
        • DZIAŁ II. EWOLUCJA ŻYCIA
        • DZIAŁ III. EKOLOGIA
        • DZIAŁ IV. CZŁOWIEK I ŚRODOWISKO
    • GEOGRAFIA
      • KLASA V
        • DZIAŁ I. MAPA POLSKI
        • DZIAŁ II. KRAJOBRAZY POLSKI CZĘŚĆ I
        • DZIAŁ II. KRAJOBRAZY POLSKI CZĘŚĆ II
        • DZIAŁ III. LĄDY I OCEANY NA ZIEMI
        • DZIAŁ IV. KRAJOBRAZY ŚWIATA
      • KLASA VI
        • DZIAŁ II. RUCHY ZIEMI
        • DZIAŁ III. ŚRODOWISKO PRZYRODNICZE I LUDNOŚĆ EUROPY
        • DZIAŁ IV. GOSPODARKA EUROPY
        • DZIAŁ V. SĄSIEDZI POLSKI
      • KLASA VII
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. AZJA
        • DZIAŁ II. AFRYKA
        • DZIAŁ III. AMERYKA PŁN. I AMERYKA PŁD.
        • DZIAŁ IV. AUSTRALIA I OCEANIA
        • DZIAŁ V. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE
      • MAPY
        • MAPA EUROPY
        • PAŃSTWA EUROPY
        • MAPA EUROPY – RZEKI
    • CHEMIA
      • KLASA VII
        • DZIAŁ I. SUBSTANCJE I ICH PRZEMIANY
        • DZIAŁ II. SKŁADNIKI POWIETRZA I RODZAJE PRZEMIAN, JAKIM ULEGAJĄ
        • DZIAŁ III. ATOMY I CZĄSTECZKI
        • DZIAŁ IV. ŁĄCZENIE SIĘ ATOMÓW. RÓWNANIA REAKCJI CHEMICZNYCH
      • KLASA VIII
        • DZIAŁ I. KWASY
        • DZIAŁ II. SOLE
        • DZIAŁ III. ZWIĄZKI WĘGLA Z WODOREM
        • DZIAŁ IV. POCHODNE WĘGLOWODORÓW
        • DZIAŁ V. SUBSTANCJE O ZNACZENIU BIOLOGICZNYM
    • PRZYRODA
      • KLASA IV
        • DZIAŁ I. POZNAJEMY WARSZTAT PRZYRODNIKA
        • DZIAŁ II. POZNAJEMY POGODĘ I INNE ZJAWISKA PRZYRODNICZE
        • DZIAŁ III. POZNAJEMY ŚWIAT ORGANIZMÓW
        • DZIAŁ IV. ODKRYWAMY TAJEMNICE CIAŁA CZŁOWIEKA
        • DZIAŁ V. ODKRYWAMY TAJEMNICE ZDROWIA
    • RELIGIA
      • TROCHĘ O BIBLII
      • PATRIARCHOWIE, PRZYWÓDCY I SĘDZIOWIE IZRAELA
    • MUZYKA
      • KLASA IV
        • HYMN POLSKI
        • DZIECIŃSTWO FRYDERYKA CHOPINA
        • INSTRUMENTY PERKUSYJNE
      • KLASA V
        • INSTRUMENTY STRUNOWE
        • MŁODOŚĆ FRYDERYKA CHOPINA
    • TECHNIKA
      • WIEDZA O DREWNIE KLASA V
      • ROWEROWY ELEMENTARZ
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Polityka ciasteczek

Więcej informacji o naszej Polityce ciasteczek