Witamy na stronie POWTÓRKA I TEST!

Cześć dzieciaki! 👋

Witamy na naszej stronie Powtórka i Test! 🎉 Tutaj możecie szybko przypomnieć sobie najważniejsze zasady gramatyki angielskiej i sprawdzić swoją wiedzę w krótkim teście. To świetna okazja, żeby zobaczyć, ile już umiecie i czego jeszcze warto się nauczyć. Gotowi na zabawę z angielskim? Zaczynamy! 🚀

1. Zaimek osobowy (Personal Pronoun):

Wyjaśnienie:

Zaimek osobowy to słowo, które zastępuje imię osoby lub rzeczy. W języku angielskim zaimki osobowe to:

  • I – ja
  • You – ty/wy
  • He – on
  • She – ona
  • It – ono/to
  • We – my
  • They – oni/one

Przykłady:

  • I am happy. (Ja jestem szczęśliwy.)
  • She is my sister. (Ona jest moją siostrą.)
  • They are friends. (Oni są przyjaciółmi.)

test

ĆWICZENIE 1:

A. Uzupełnij zdania odpowiednim zaimkiem osobowym (I, you, he, she, it, we, they):

  1. ___ am in class 4.
  2. ___ is my brother.
  3. ___ are going to the park.
  4. ___ is a beautiful cat.
  5. ___ are my friends.
  6. ___ is my mother.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Ona jest nauczycielką.
  2. My jesteśmy uczniami.
  3. On jest lekarzem.
  4. Jestem szczęśliwy.
  5. On jest moim bratem.
  6. Ona jest moją babcią.

2. Tworzenie przeczeń z czasownikiem „to be” (Negations with „to be”):

Wyjaśnienie:

Aby stworzyć zdanie przeczące z czasownikiem „to be” (am, is, are), dodajemy słowo „not” po czasowniku.

Przykłady:

  • She is happy. → She is not happy.
  • They are at school. → They are not at school.

test

ĆWICZENIE 1:

A. Napisz zdania przeczące:

  1. He is tall. 
  2. We are ready.
  3. It is sunny.
  4. I am tired.
  5. You are late.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski, używając formy przeczącej:

  1. Ona nie jest w domu.
  2. Oni nie są głodni.
  3. Nie jestem zmęczony.
  4. Nie potrafię gotować.
  5. Nie przeczytałam książki.

3. Uzupełnianie zdań odpowiednią formą czasownika „to be”:

Wyjaśnienie:

Formy czasownika „to be”:

  • I am (I’m)
  • You are (You’re)
  • He/She/It is (He’s/She’s/It’s)
  • We are (We’re)
  • They are (They’re)

test

ĆWICZENIE 1:

A. Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika „to be”:

  1. My name ___ Amy. I ___ from Canada.
  2. They ___ my friends.
  3. She ___ a good student.
  4. We ___ in the classroom.
  5. You ___ very kind.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Ja jestem szczęśliwy.
  2. Oni są w parku.
  3. On jest moim bratem.
  4. Oni są moimi rodzicami.
  5. On jest mały.

4. Dopełniacz 's (Possessive 's):

Wyjaśnienie:

Dopełniacz 's używamy, aby pokazać, że coś należy do kogoś.

Przykład:

  • John’s book – książka Johna
  • Mary’s brother – brat Mary

test

ĆWICZENIE 1:

A. Ułóż zdania z podanych wyrazów, używając dopełniacza 's:

  1. Tom / sister / is / Anna.
  2. This / is / dog / Ben.
  3. Sarah / friend / is / Lucy.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. To jest książka Marka.
  2. Kot Zosi jest biały.
  3. Dom moich rodziców jest duży.

5. Zaimek dzierżawczy his/her (Possessive Pronouns his/her):

Wyjaśnienie:

  • His – jego
  • Her – jej

Używamy ich, aby pokazać, że coś należy do chłopca (his) lub dziewczynki (her).

Przykłady:

  • This is his bike. (To jest jego rower.)
  • That is her bag. (Tamta jest jej torba.)

test

ĆWICZENIE 1:

A. Wstaw w zdaniach „his” lub „her”:

  1. She is playing with ___ doll.
  2. He loves ___ dog.
  3. ___ name is Lucy, and this is ___ book.
  4. Tom is riding ___ bike.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. To jest jej zeszyt.
  2. Jego brat jest wysoki.
  3. Ona lubi swoje koty.

ĆWICZENIE NIESPODZIANKA 🙂 (Word Jumble):

C. Ułóż wyrazy z podanych liter, następnie przetłumacz ułożone słowa na język polski.:

  1. r-r-e-v-i → ________
  2. b-o-o-k → ________
  3. g-d-o → ________
  4. s-l-o-c-s-h-o → ________
  5. h-s-e-t-a-c → ________

6. There is / There are:

Wyjaśnienie:

  • There is – używamy z rzeczownikami w liczbie pojedynczej.
  • There are – używamy z rzeczownikami w liczbie mnogiej.

Przykłady:

  • There is a cat on the roof. (Na dachu jest kot.)
  • There are two dogs in the garden. (W ogrodzie są dwa psy.)

test

ĆWICZENIE 1:

A. Wstaw „there is” lub „there are”:

    1. ________ a book on the table.
    2. ________ five apples in the basket.
    3. ________ a bird in the tree.
    4. ________ many stars in the sky.
    5. ________ a cat under the chair.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Na stole jest jabłko.
  2. W klasie są uczniowie.
  3. W lodówce jest mleko.
  4. W pokoju jest kot.
  5. Na łóżku jest książka.

7. Przyimki miejsca (Prepositions of Place):

Wyjaśnienie:

  • In – w
  • On – na
  • Under – pod
  • Next to – obok
  • Behind – za
  • In front of – przed

Przykłady:

  • The cat is under the table.
  • The book is on the desk.

test

ĆWICZENIE 1:

A. Uzupełnij zdania odpowiednim przyimkiem miejsca:

  1. The dog is ________ the sofa.
  2. The pencils are ________ the pencil case.
  3. The school is ________ the park.
  4. The picture is ________ the wall.
  5. The shoes are ________ the bed.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Kot jest na krześle.
  2. Lampa jest nad stołem.
  3. Piłka jest pod łóżkiem.
  4. Dywan jest na podłodze.
  5. Ciastko jest pod stołem.

8. Liczby od 21 do 100:

Wyjaśnienie:

  • 21 – twenty-one
  • 30 – thirty
  • 40 – forty
  • 50 – fifty
  • 60 – sixty
  • 70 – seventy
  • 80 – eighty
  • 90 – ninety
  • 100 – one hundred

test

ĆWICZENIE 1:

A. Przelicz i napisz odpowiedź słownie po angielsku:

  1. (Two x Three) + Twenty-one = ________
  2. Fifty – Ten = ________
  3. Seventy + Five = ________
  4. Ninety – Thirty = ________
  5. Eighty + Twenty = ________

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Trzydzieści cztery
  2. Pięćdziesiąt sześć
  3. Siedemdziesiąt dziewięć
  4. Dwadzieścia trzy
  5. Osiemdziesiąt siedem.

9. przedimki: a, an, some:

Wyjaśnienie:

  • A – przed rzeczownikami zaczynającymi się na spółgłoskę (a dog).
  • An – przed rzeczownikami zaczynającymi się na samogłoskę (an apple).
  • Some – używamy z rzeczownikami niepoliczalnymi i w liczbie mnogiej (some water, some books).

test

ĆWICZENIE 1:

A. Wstaw „a”, „an” lub „some”:

  1. I have ___ orange.
  2. She wants ___ bread.
  3. There is ___ cat on the roof.
  4. He needs ___ water.
  5. They bought ___ eggs.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Chciałbym trochę mleka.
  2. To jest książka.
  3. Ona ma jabłko.
  4. Tam jest ptak.
  5. Mam jajko.

10. Odpowiedzi z „Yes, I have” lub „No, I haven’t”:

Wyjaśnienie:

Używamy „Yes, I have” lub „No, I haven’t” w odpowiedzi na pytania zaczynające się od „Have you…?”

Przykład:

  • Have you got a pen? Yes, I have.
  • Have you finished your homework? No, I haven’t.

test

ĆWICZENIE 1:

A. Odpowiedz na pytania pełnym zdaniem:

  1. Have you got a sister?
  2. Have you seen my bag?
  3. Have you done your homework?
  4. Have you got any pets?
  5. Have you visited London?

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski i odpowiedz:

  1. Czy masz brata?
  2. Czy skończyłeś jeść?
  3. Czy masz jakieś pytania?
  4. Czy masz telefon?
  5.  Czy zrobiłeś śniadanie?

11. Użycie „some” i „any”:

Wyjaśnienie:

  • Some – używamy w zdaniach twierdzących.
  • Any – używamy w zdaniach przeczących i pytaniach.

Przykłady:

  • I have some apples.
  • Do you have any apples?
  • I don’t have any apples.

test

ĆWICZENIE 1:

A. Wstaw „some” lub „any”:

  1. She has ___ friends.
  2. Do you need ___ help?
  3. They don’t have ___ money.
  4. We bought ___ flowers.
  5. Is there ___ milk in the fridge?

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Mam trochę czasu.
  2. Nie mam żadnych ołówków.
  3. Czy masz jakieś książki?
  4.  Nie mam żadnych zwierząt.
  5. Dlaczego nie masz żadnych owoców?

ĆWICZENIE NIESPODZIANKA 🙂

C. Ułóż zdania z podanych wyrazów, następnie przetłumacz je na język polski:

  1. ice-skating / I / go / don’t
  2. likes / she / swimming
  3. play / we / football / on Sundays
  4. does / he / homework / his
  5. they / movies / watch / the / at weekend

12. Czas Present Simple:

Wyjaśnienie:

Czas Present Simple używamy do opisywania czynności powtarzających się lub stałych.

Konstrukcja:

  • Zdania twierdzące:

    • I/You/We/They play football.
    • He/She/It plays football.
  • Zdania przeczące:

    • I/You/We/They do not (don’t) play football.
    • He/She/It does not (doesn’t) play football.
  • Pytania:

    • Do I/you/we/they play football?
    • Does he/she/it play football?

test

ĆWICZENIE 1:

A. Wybierz odpowiedni wyraz:

  1. I don’t / not collect badges at the weekend.
  2. She doesn’t / don’t like pizza.
  3. Do / Does you play tennis?
  4. He play / plays the guitar.
  5. They go / goes to school every day.

ĆWICZENIE 2:

B. Napisz czasowniki w odpowiedniej formie:

  1. She ________ (read) books.
  2. We ________ (watch) TV in the evening.
  3. Tom ________ (like) ice cream.
  4. I ________ (do) my homework after school.
  5. They ________ (have) a dog.

13. Wybór poprawnej formy in/on/at:

Wyjaśnienie:

  • In – używamy z miesiącami, latami, porami dnia (in August, in 2021, in the morning).
  • On – używamy z dniami tygodnia, datami (on Monday, on 5th May).
  • At – używamy z godzinami, określonymi porami (at 5 pm, at night).

test

ĆWICZENIE 1:

A. Zakreśl poprawną formę:

  1. We usually go on holiday in/on/at August.
  2. She has a meeting in/on/at Monday.
  3. The party is in/on/at 6 pm.
  4. Birds sing in/on/at the morning.
  5. I was born in/on/at 2010.

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Spotkamy się w piątek.
  2. Ona wstaje o 7 rano.
  3. W zimie pada śnieg.
  4. Wracam ze szkoły o 4 po południu.
  5. W lutym mam urodziny.

I JESZCZE JEDNO ĆWICZENIE NIEPODZIANKA 😉 WYBÓR WŁAŚCIWEJ REAKCJI W DIALOGACH:

ĆWICZENIE 1:

A. Do każdej opisanej sytuacji wybierz właściwą reakcję:

  1. Powiedz koledze, żeby nie rozmawiał na lekcji.

    A. You never talk to your friend.

    B. Don’t talk to your friend!

    C. Your friend doesn’t talk to you.

  2. Ktoś Ci dziękuje. Jak odpowiesz?

    A. You’re welcome.

    B. I’m sorry.

    C. See you later.

  3. Chcesz zapytać o godzinę.

    A. What day is it?

    B. What time is it?

    C. Where are you?

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski i wybierz odpowiedź:

  1. Poproś o pomoc w zadaniu.

    A. Can you help me with this task?

    B. Let’s do this task.

    C. I don’t like this task.

14. Przysłówki częstotliwości (Adverbs of Frequency):

Wyjaśnienie:

  • Always – zawsze
  • Usually – zazwyczaj
  • Often – często
  • Sometimes – czasami
  • Never – nigdy

Przykład:

  • I always brush my teeth in the morning.

test

ĆWICZENIE 1:

A. Uzupełnij zdania odpowiednim przysłówkiem częstotliwości:

  1. She ________ goes to bed early. (zawsze)
  2. They ________ play football on Saturdays. (czasami)
  3. He is ________ late for school. (nigdy)
  4. We ________ eat breakfast at 7 am. (zazwyczaj)
  5. I ________ read books before sleep. (często)

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Ona nigdy nie je mięsa.
  2. Zazwyczaj chodzimy do kina w weekendy.
  3. Często odwiedzam babcię.
  4. Czasami jem ryby.
  5. Zawsze myślę o siostrze.

15. Czas Present Continuous:

Wyjaśnienie:

Czas Present Continuous używamy do opisywania czynności dziejących się teraz.

Konstrukcja:

  • Podmiot + am/is/are + czasownik z końcówką -ing

Przykłady:

  • I am eating breakfast.
  • She is reading a book.
  • They are playing football.

test

ĆWICZENIE 1:

A. Napisz zdania w czasie Present Continuous:

  1. He / play / piano (Teraz)
  2. We / study / English (Teraz)
  3. They / swim / in the pool (Teraz)
  4. I / write / a letter (Teraz)
  5. She / watch / TV (Teraz)

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. On teraz je obiad.
  2. My teraz gramy w grę.
  3. Oni teraz czytają książki.
  4. Teraz oglądam telewizję
  5. Ona jest teraz u lekarza.

TO JUŻ OSTATNIE ZADANIE NIEPODZIANKA 🙂 – Słownictwo związane ze sportami:

ĆWICZENIE 1:

A. Uzupełnij nazwy sportów. Podane są pierwsza i ostatnia litera:

  1. F______t (grają w nią nogami)
  2. S______g (pływanie)
  3. T______s (gra z rakietami)
  4. B______l (piłka do kosza)
  5. V______y (siatkówka)

ĆWICZENIE 2:

B. Przetłumacz na język angielski:

  1. Tomek jeździ na nartach.
  2. Agnieszka ma lekcje w tenisa.
  3. Oni uprawiają jogę.
  4. Kasia i Basia uwielbiają pływanie.
  5. Mama jeździ na łyżwach..

ĆWICZENIE 3:

C. Co to za sport?

Answer:

Tennis

Answer

Snowboard

Answer:

Climbing

Answer

Cycling

Answer:

Ice-skating

Answer

Basketball

Answer:

Rugby

Answer

Gymnastics