Witaj w Strefie Nauczyciela!

To miejsce stworzyliśmy specjalnie dla Ciebie – nauczyciela edukacji przedszkolnej. Niezależnie od tego, czy pracujesz z maluszkami, czy ze starszakami, znajdziesz tu praktyczne wskazówki, gotowe materiały do pobrania i sprawdzone pomysły, które ułatwią Ci codzienną pracę.

Doskonale wiemy, że praca w przedszkolu to ciągłe poszukiwanie inspiracji i skutecznych rozwiązań. Czasem brakuje czasu na przygotowanie kreatywnych zajęć, a czasem stajesz przed wyzwaniem pedagogicznym, które wymaga szybkiego wsparcia. Chcemy pokazać, że nie jesteś sam/a ze swoimi dylematami i że są metody, które naprawdę działają.

✍️ Pisz jak ekspert: Gotowy wzór i bank sformułowań

Wzór informacji o gotowości szkolnej

Napisanie „Informacji o gotowości szkolnej” to jeden z najważniejszych i najbardziej formalnych obowiązków nauczyciela „zerówki”. To oficjalny dokument, który trafia do rodziców, a często także do poradni. Wielu nauczycieli zastanawia się jednak, jak poprawnie sformułować wnioski, aby były merytoryczne, zgodne z prawem i zrozumiałe dla rodzica. Ta strona to Twój kompletny niezbędnik. Znajdziesz tu aktualną podstawę prawną, gotowy do pobrania edytowalny wzór dokumentu oraz – co najcenniejsze – cały bank gotowych sformułowań, które ułatwią Ci opisanie każdego obszaru rozwoju dziecka.

Aktualna podstawa prawna i wzór druku MEiN

Informację o gotowości szkolnej przygotowuje się na wzorze określonym przez Ministerstwo Edukacji. Na rok szkolny 2024/2025 (i lata poprzednie, począwszy od 2023/2024) obowiązującym dokumentem jest wzór o numerze MEiN-I/82.

  • Podstawa prawna: Wzór ten został określony w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. 2023 poz. 1120).

  • Ważna uwaga: Akty prawne mogą się zmieniać. Zawsze warto zweryfikować aktualność rozporządzenia na oficjalnych stronach rządowych (np. w Internetowym Systemie Aktów Prawnych – ISAP). Dokument, który udostępniamy poniżej, jest zgodny z tym rozporządzeniem.

Wzór informacji o gotowości szkolnej (DOC/PDF) – Do pobrania

Wiemy, jak cenny jest Twój czas, zwłaszcza podczas wypełniania formalnej dokumentacji. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy wzór „Informacji o gotowości szkolnej” (druk MEiN-I/82) – w wersji przez nas ulepszonej.

Dlaczego warto skorzystać z naszego wzoru?

  • Oszczędzasz czas: Nie musisz formatować dokumentu od zera. Masz gotowe, przemyślane narzędzie.

  • Masz wygodę (Nasz upgrade!): Zmodyfikowaliśmy standardowy wzór. Jest teraz bardziej przejrzysty i ma znacznie więcej miejsca na Twoje notatki i sformułowania (np. dodaliśmy dodatkowe linie).

  • Zyskujesz profesjonalizm: Wypełnienie na komputerze (w pliku DOC) lub na naszym przejrzystym druku (PDF) wygląda znacznie profesjonalniej niż standardowy, „ciasny” formularz.

Jak pobrać materiały? Dajemy Ci pełną elastyczność:

  • Plik DOC (do edycji): To jest JEDEN, kompletny 5-stronicowy plik Word, który możesz pobrać i wygodnie wypełnić na komputerze. Idealny, by wklejać do niego zwroty z naszego „Banku sformułowań” poniżej. Tutaj kliknij i pobierz plik do edycji

  • Pliki PDF (do druku): Poniżej znajdziesz podgląd (JPG) każdej z 5 stron dokumentu. Możesz pobrać każdą stronę jako osobny plik PDF. Pomylisz się? Drukujesz ponownie tylko ten jeden arkusz, nie cały wielostronicowy dokument.

📥 POBIERZ  -  ✍️ WYPEŁNIJ  -  🖨️ WYDRUKUJ  -  📋 PRZEKAŻ

STRONA 1

STRONA 2

STRONA 3

STRONA 4

STRONA 5

Bank gotowych sformułowań

Jak wypełnić druk?

Wypełnianie oficjalnego dokumentu bywa trudne – chcemy być precyzyjni, ale też pisać językiem zrozumiałym dla rodzica. Poniżej znajdziesz „bank” gotowych propozycji zapisów, które możesz kopiować, modyfikować i wklejać bezpośrednio do pobranego pliku .doc. Pamiętaj, że to tylko przykłady – zawsze dostosuj je do konkretnego dziecka.

I. 1 Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Oto przykładowe zapisy, których możesz użyć, opisując sprawność motoryczną dziecka:

1) Przykłady zapisów: Mocne strony

  • Dziecko wykazuje wysoką sprawność fizyczną i dobrą koordynację ruchową.

  • Aktywnie i chętnie uczestniczy we wszystkich zabawach ruchowych, w tym na świeżym powietrzu.

  • Prawidłowo realizuje zadania z zakresu motoryki dużej (np. skakanie, bieganie) i małej (np. cięcie nożyczkami, precyzyjne kolorowanie).

  • Ma utrwalony prawidłowy chwyt pisarski.

  • Zachowuje poprawną postawę ciała podczas zajęć przy stoliku.

  • Jest zwinne, energiczne i chętnie podejmuje wyzwania sportowe.

2) Przykłady zapisów: Zauważone trudności

  • Dziecko nie opanowało jeszcze w pełni umiejętności… (np. samodzielnego wiązania sznurowadeł, łapania piłki).

  • Wymaga dalszych ćwiczeń w zakresie… (np. precyzji ruchów dłoni, koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrzymania równowagi).

  • Czasami potrzebuje dodatkowej motywacji do udziału w grupowych zabawach ruchowych.

  • Wciąż potrzebuje wsparcia osoby dorosłej w czynnościach samoobsługowych, takich jak…

  • Obserwuje się trudności z utrzymaniem równowagi podczas stania na jednej nodze.

  • Chwyt pisarski jest jeszcze nieustalony / wymaga korekty.

3) Przykłady zapisów: Podjęte lub potrzebne działania wspierające

  • Systematyczne motywowanie dziecka do podejmowania wyzwań ruchowych i pokonywania własnych ograniczeń.

  • Prowadzono indywidualne ćwiczenia… (np. utrwalające prawidłowy chwyt pisarski, ćwiczenia precyzji manualnej).

  • Przekazano rodzicom informację o zaobserwowanych trudnościach i zalecono konsultację ze specjalistą (np. fizjoterapeutą, terapeutą SI).

  • Stosowano zindywidualizowane formy pracy w celu rozwijania… (np. sprawności manualnej).

  • Dziecko zostało objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną w obszarze…

4) Przykłady zapisów: Wskazówki dla rodziców

  • Zachęca się rodziców do zapewnienia dziecku codziennej dawki aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.

  • Wskazane jest kontynuowanie w domu ćwiczeń motoryki małej poprzez zabawy manualne (np. lepienie, rysowanie, wycinanie, nawlekanie koralików).

  • Warto skonsultować obserwacje z… (np. ortopedą, fizjoterapeutą, terapeutą integracji sensorycznej).

  • Kluczowe jest wspieranie dziecka i chwalenie go za podejmowany wysiłek i próby, a nie tylko za finalny efekt pracy.

I.2 Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

To kluczowy obszar, który decyduje o adaptacji w szkole. Zapisy powinny być taktowne i precyzyjne.

1) Przykłady zapisów: Mocne strony

  • Dziecko prawidłowo rozpoznaje, nazywa i adekwatnie wyraża podstawowe emocje (radość, smutek, złość).

  • Potrafi radzić sobie z emocjami w sytuacjach społecznych; rozumie emocje innych.

  • Posiada adekwatną do wieku zdolność do samoregulacji (np. potrafi poczekać na swoją kolej, wyciszyć się po zabawie).

  • Jest empatyczne, życzliwie nastawione do rówieśników i dorosłych.

  • Dziecko jest pogodne, a ewentualne trudności nie powodują u niego długotrwałego obniżenia nastroju.

  • Prawidłowo adaptuje się do nowych sytuacji w przedszkolu.

2) Przykłady zapisów: Zauważone trudności

  • Dziecko wciąż wymaga wsparcia w zakresie… (np. rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji).

  • Obserwuje się trudności z radzeniem sobie z porażką; dziecko szybko się zniechęca, bywa płaczliwe lub reaguje złością.

  • W sytuacjach stresujących… (np. wycofuje się, szuka wsparcia nauczyciela, reaguje nieadekwatnie do sytuacji).

  • Prezentuje zachowania… (np. agresywne, autoagresywne) w odpowiedzi na frustrację.

  • Jest nadmiernie wrażliwe / lękowe w kontaktach społecznych / w nowych sytuacjach.

  • Wymaga wsparcia osoby dorosłej w radzeniu sobie z silnymi emocjami (np. złością, ekscytacją).

  • Ma trudności z czekaniem na swoją kolej, z trudem odkłada gratyfikację.

3) Przykłady zapisów: Podjęte lub potrzebne działania wspierające

  • Prowadzono rozmowy indywidualne z dzieckiem mające na celu naukę rozpoznawania i akceptowalnego wyrażania emocji.

  • Stosowano zabawy i zajęcia wyciszające oraz relaksacyjne.

  • Realizowano grupowe zajęcia w oparciu o bajki terapeutyczne, rozwijające kompetencje emocjonalne.

  • Dziecko zostało objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną / wsparciem psychologa w przedszkolu.

  • Regularnie konsultowano z rodzicami obserwowane trudności i wdrażano wspólne strategie postępowania.

  • Wzmacniano poczucie własnej wartości dziecka poprzez eksponowanie jego mocnych stron i docenianie wysiłku.

4) Przykłady zapisów: Wskżówki dla rodziców

  • Zaleca się kontynuowanie rozmów z dzieckiem o emocjach, nazywanie ich i pokazywanie akceptowalnych sposobów ich wyrażania.

  • Wskazane jest wzmacnianie samodzielności dziecka i wiary we własne siły poprzez wspieranie go w pokonywaniu trudności i docenianie podejmowanych prób.

  • Zaleca się konsultację ze specjalistą (np. psychologiem, terapeutą SI) w celu pogłębienia diagnozy obserwowanych trudności.

  • Warto wspierać dziecko poprzez poszerzanie własnych kompetencji rodzicielskich (np. lektura poradników o rozwoju emocjonalnym dziecka).

  • Należy zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa i akceptacji, unikać porównywania go z innymi.

I.3 Społeczny obszar rozwoju dziecka

Ten obszar opisuje, jak dziecko funkcjonuje w grupie – czy przestrzega zasad, jak buduje relacje i komunikuje się.

1) Przykłady zapisów: Mocne strony

  • Dziecko z łatwością nawiązuje pozytywne relacje rówieśnicze; jest lubiane w grupie.

  • Potrafi współpracować w zespole podczas zabaw i zadań, dążąc do wspólnego celu.

  • Rozumie i przestrzega ustalonych zasad i umów grupowych, często bez konieczności przypominania przez nauczyciela.

  • Jest empatyczne; wyraża szacunek do innych osób i ich granic.

  • Aktywnie uczestniczy w życiu grupy, chętnie podejmuje się ról i obowiązków (np. dyżurnego).

  • Potrafi komunikować swoje potrzeby i oczekiwania w sposób asertywny i akceptowalny społecznie.

  • Samodzielnie podejmuje próby rozwiązywania drobnych konfliktów rówieśniczych.

2) Przykłady zapisów: Zauważone trudności

  • Dziecko ma trudności z nawiązywaniem relacji; często bawi się samotnie lub wycofuje się z interakcji.

  • W sytuacjach konfliktowych… (np. reaguje impulsywnie, ma trudności z przyjęciem perspektywy innej osoby, wymaga interwencji dorosłego).

  • Obserwuje się trudności z przestrzeganiem ustalonych zasad; wymaga częstego przypominania i kontroli ze strony nauczyciela.

  • W pracy zespołowej… (np. przyjmuje postawę dominującą lub wycofującą się, z trudem dzieli się zabawkami/materiałami).

  • Ma trudności z asertywnym wyrażaniem swoich potrzeb lub odmawianiem w sposób niekonfliktowy.

3) Przykłady zapisów: Podjęte lub potrzebne działania wspierające

  • Stwarzanie sytuacji i zabaw sprzyjających integracji i współpracy w małych grupach.

  • Prowadzenie indywidualnych rozmów z dzieckiem na temat zasad panujących w grupie i sposobów rozwiązywania konfliktów.

  • Wdrażanie zabaw i zajęć o charakterze socjoterapeutycznym, modelujących prawidłowe zachowania społeczne.

  • Dziecko zostało objęte wsparciem pedagoga / psychologa w celu rozwijania kompetencji społecznych.

  • Zalecenie konsultacji w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w celu pogłębienia diagnozy trudności społecznych.

  • Systematyczne konsultowanie z rodzicami obserwowanych zachowań i ustalanie jednolitych oddziaływań wychowawczych.

4) Przykłady zapisów: Wskazówki dla rodziców

  • Zaleca się stwarzanie dziecku okazji do kontaktów z rówieśnikami poza przedszkolem (np. na placu zabaw, zapraszanie kolegów).

  • Warto rozmawiać z dzieckiem o sytuacjach społecznych, które miały miejsce, analizować je i pokazywać różne punkty widzenia.

  • Wskazane jest wspieranie dziecka poprzez lekturę poradników dotyczących rozwoju społecznego lub skorzystanie ze wsparcia specjalistów (np. psychologa).

  • Należy ograniczyć dziecku dostęp do gier i bajek prezentujących nieaprobowane społecznie zachowania (np. agresję).

  • Zachęca się do rezygnacji ze stosowania kar na rzecz jasnego wyznaczania granic i pokazywania konsekwencji.

I.4 Poznawczy obszar rozwoju dziecka

To najbardziej rozbudowany obszar, obejmujący m.in. mowę, myślenie, gotowość do nauki czytania, pisania i matematyki.

1) Przykłady zapisów: Mocne strony

  • Dziecko sprawnie porozumiewa się językiem ojczystym, buduje złożone, poprawne gramatycznie zdania.

  • Posiada bogaty zasób słownictwa.

  • Prawidłowo różnicuje dźwięki mowy (ma sprawny słuch fonemowy).

  • Dokonuje poprawnej analizy i syntezy słuchowej (głoskowej i sylabowej).

  • Rozpoznaje większość liter alfabetu, podejmuje udane próby czytania prostych wyrazów/zdań.

  • Sprawnie przelicza w dostępnym zakresie, rozumie pojęcie liczby.

  • Rozpoznaje cyfry oraz podstawowe znaki matematyczne (+, -, =).

  • Potrafi klasyfikować obiekty na podstawie kilku cech (np. koloru, kształtu, wielkości).

  • Wykazuje wysoki poziom myślenia logicznego i przyczynowo-skutkowego.

  • Ma dobrze rozwiniętą pamięć i zdolność koncentracji uwagi.

  • Wykazuje szczególne uzdolnienia w obszarze… (np. matematycznym, plastycznym, muzycznym, konstrukcyjnym).

2) Przykłady zapisów: Zauważone trudności

  • Dziecko nie opanowało jeszcze umiejętności… (np. dokonywania pełnej analizy głoskowej wyrazów, przeliczania ze zrozumieniem).

  • Wymaga doskonalenia… (np. umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu, pamięci słuchowej).

  • Myli litery o podobnym kształcie (np. b-d) lub dźwięki o podobnym brzmieniu.

  • Pomimo ćwiczeń, wciąż ma trudności z… (np. rozumieniem pojęć matematycznych, budowaniem dłuższych wypowiedzi).

  • Wymaga więcej czasu lub wsparcia nauczyciela, aby ukończyć zadanie.

  • Prezentuje trudności z myśleniem przyczynowo-skutkowym.

  • Zasób słownictwa dziecka jest ograniczony / mowa jest agramatyczna.

3) Przykłady zapisów: Podjęte lub potrzebne działania wspierające

  • Prowadzono systematyczne, indywidualne ćwiczenia… (np. słuchu fonemowego, analizy i syntezy wzrokowej, koncentracji uwagi).

  • Konsultowano z rodzicem zaobserwowane trudności i zalecono konsultację specjalistyczną (np. logopedyczną, w poradni P-P).

  • Dostosowywano poziom trudności zadań do możliwości dziecka, aby umożliwić mu odnoszenie sukcesów i budować motywację.

  • Rozwijano uzdolnienia dziecka poprzez… (np. powierzanie mu dodatkowych zadań, angażowanie w konkursy, projekty).

  • Dziecko zostało objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną / zajęciami logopedycznymi w placówce.

4) Przykłady zapisów: Wskazówki dla rodziców

  • Zaleca się kontynuowanie w domu ćwiczeń… (np. słuchowych w formie zabawy „Co słyszysz na początku słowa?”).

  • Kluczowe jest codzienne, wspólne czytanie książek i rozmowa na temat ich treści, co wzbogaca słownictwo i rozwija wyobraźnię.

  • Warto ograniczyć dziecku dostęp do multimediów (TV, smartfon) na rzecz gier planszowych, łamigłówek i zabaw konstrukcyjnych.

  • Zachęca się do utrwalania z dzieckiem znajomości liter i cyfr w formie zabawy (np. podczas spacerów, zakupów).

  • Wskazane jest rozwijanie zainteresowań dziecka poprzez… (np. zapisanie na zajęcia dodatkowe zgodne z jego predyspozycjami).

  • Należy kontynuować współpracę ze specjalistami (np. logopedą) i systematycznie ćwiczyć w domu.

II. Samodzielność

umiejętności i wykonywanie czynności samoobsługowych

Ten obszar opisuje kluczowe umiejętności samoobsługowe i organizacyjne dziecka.

1) Przykłady zapisów: Mocne strony

  • Dziecko jest w pełni samodzielne w zakresie czynności higienicznych i samoobsługowych (np. korzystanie z toalety, mycie rąk, ubieranie się).

  • Samodzielnie i sprawnie spożywa posiłki, poprawnie posługując się sztućcami.

  • Pamięta o swoich obowiązkach i doprowadza rozpoczęte zadania do końca.

  • Dba o porządek wokół siebie; samodzielnie odkłada materiały i zabawki na wyznaczone miejsce.

  • Potrafi samodzielnie zorganizować sobie zabawę adekwatnie do miejsca i czasu.

  • Wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia (np. zna numery alarmowe, wie, do kogo zwrócić się o pomoc).

2) Przykłady zapisów: Zauważone trudności

  • Dziecko wciąż wymaga wsparcia / przypomnienia / nadzoru osoby dorosłej w zakresie… (np. czynności higienicznych, ubierania się, pakowania plecaka).

  • Ma trudności z samodzielnym spożywaniem posiłków / wymaga pomocy przy posługiwaniu się sztućcami.

  • Nie opanowało jeszcze w pełni… (np. samodzielnego zapinania guzików, wiązania sznurowadeł).

  • Często zapomina o odkładaniu rzeczy na miejsce; wymaga stałego nadzoru w zakresie dbania o porządek.

  • Ma trudności z samodzielnym organizowaniem sobie czasu wolnego; często szuka uwagi nauczyciela.

3) Przykłady zapisów: Podjęte lub potrzebne działania wspierające

  • Systematyczne zachęcanie dziecka do samodzielnego podejmowania czynności samoobsługowych.

  • Prowadzenie indywidualnej pracy z dzieckiem nastawionej na… (np. naukę wiązania sznurowadeł).

  • Omawiano z rodzicami trudności dziecka w zakresie samodzielności i ustalono wspólne metody motywowania go do działania.

  • Stosowanie systemu motywacyjnego (np. tablicy obowiązków) wspierającego samodzielne wykonywanie zadań.

4) Przykłady zapisów: Wskazówki dla rodziców

  • Kluczowe jest tworzenie w domu warunków sprzyjających samodzielności (np. pozwolenie dziecku na samodzielne ubieranie się, nawet jeśli trwa to dłużej).

  • Zaleca się unikanie pośpiechu i wyręczania dziecka w czynnościach, które jest w stanie wykonać samo.

  • Warto wspierać dziecko słowną zachętą i doceniać jego próby samodzielności, budując jego wiarę we własne możliwości.

  • Zachęca się do przydzielania dziecku drobnych, stałych obowiązków domowych adekwatnych do jego wieku.

III. Potrzeby rozwojowe dziecka

w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

To jest miejsce na syntetyczne podsumowanie potencjału dziecka.

1) Przykłady zapisów: Opis

  • Dziecko wykazuje wyraźne zainteresowanie… (np. światem przyrody, literami, liczbami, muzyką).

  • Posiada ponadprzeciętne uzdolnienia w zakresie… (np. plastycznym, konstrukcyjnym, językowym, sportowym, tanecznym).

  • Wyróżnia się… (np. doskonałą pamięcią, kreatywnością, poczuciem rytmu, wysoką sprawnością fizyczną).

  • Bieżące zainteresowania dziecka koncentrują się wokół… (np. dinozaurów, kosmosu, pojazdów).

  • Dziecko jest wszechstronnie uzdolnione, z wyraźnym potencjałem twórczym.

  • Wykazuje silną motywację wewnętrzną do nauki czytania / liczenia.

2) Przykłady zapisów: Podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu

  • Proponowanie dziecku dodatkowych zadań i wyzwań na poziomie adekwatnym do jego możliwości.

  • Zaangażowanie dziecka do udziału w… (np. konkursach przedszkolnych, projektach, przedstawieniach).

  • Omówienie z rodzicami możliwości wspierania i rozwijania zauważonych uzdolnień.

  • Powierzanie dziecku roli „eksperta” w danej dziedzinie podczas zajęć grupowych.

3) Przykłady zapisów: Wskazówki dla rodziców

  • Zaleca się rozwijanie zainteresowań dziecka poprzez… (np. wspólne czytanie książek popularnonaukowych, wizyty w muzeach, eksperymenty).

  • Warto zaproponować dziecku udział w zajęciach dodatkowych, zgodnych z jego predyspozycjami (np. zajęcia sportowe, plastyczne, muzyczne).

  • Należy pamiętać, że wysokie zdolności często idą w parze z dużą wrażliwością – dziecko potrzebuje wsparcia emocjonalnego i nauki radzenia sobie z porażką.

  • Zachęca się do poszerzania horyzontów dziecka, ale bez wywierania presji na wyniki.

IV. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku

To jest miejsce na wszystkie inne, istotne informacje, które nie pasowały do poprzednich kategorii, ale są kluczowe dla rodzica lub przyszłego nauczyciela.

Przykłady zapisów:

  • Należy podkreślić ogromny postęp, jaki dziecko poczyniło w tym roku szkolnym, szczególnie w obszarze…

  • Tempo pracy dziecka jest… (np. wolniejsze/szybsze niż przeciętne); dziecko potrzebuje więcej czasu na… / szybko kończy zadania i potrzebuje dodatkowych wyzwań.

  • Dziecko najlepiej pracuje w warunkach… (np. ciszy i spokoju, w małej grupie).

  • Czynniki, które pozytywnie wpływają na dziecko to… (np. indywidualna uwaga nauczyciela, precyzyjne instrukcje, pochwała za wysiłek).

  • Dziecko jest… (np. leworęczne – ręka wiodąca jest ustalona).

  • Obserwuje się… (np. deficyty w zakresie integracji sensorycznej – zalecona diagnoza).

  • Dziecko jest bardzo wrażliwe na… (np. bodźce słuchowe, hałas).

  • Motywacja dziecka do podejmowania wysiłku jest… (np. wysoka / zmienna / zależna od rodzaju zadania).

Podsumowanie: Dokument to dopiero początek

Profesjonalnie przygotowana „Informacja o gotowości szkolnej” to fundament, ale nie cel sam w sobie. To przede wszystkim narzędzie do rozpoczęcia partnerskiej rozmowy z rodzicem. Dzięki naszemu wzorowi i bankowi sformułowań, masz solidną bazę merytoryczną, aby ta rozmowa była oparta na faktach i konkretach. Twoja rzetelna analiza jest bezcenną wskazówką nie tylko dla rodzica, ale także dla nauczycieli w klasie pierwszej, którzy będą kontynuować pracę z dzieckiem.